Royal Black

Welcome to Ryna's blog. Before anything else please follow these rules : No ripping, spamming, and any type of childish acts. Respect is a must.Enjoy your stay and have fun , dude !
Powered by ShoutJax



Skin by Ayien
Cute favicon byBabydoll
Blog owner: Ryna (:

Restui kami Yaa Rabbi
Saturday, April 05, 2014 | Saturday, April 05, 2014 | 0 comments














Bismillahirahmanirahim .. Yaa Allah , sungguh hidup ini penuh dengan ujian dari Mu , aku mohon kau pinjamkan kami kekuatan-Mu untuk kami bertahan dalam mengharunginya . Bantui kami untuk menjadi insan yang Kau redhai dan Engkau cintai . Jadikan kami insan yang soleh dan solehah , Yaa Rabb .

Rabb , aku cinta dia atas nama Engkau , Allahu Rahman . Andai dia jodoh yang kau turunkan buat aku , aku mohon .. satukan kami dalam tali ikatan yang sah . Jangan Kau kurangkan kasih sayang antara kami . Rabb , sungguh Engkau tempat aku memohon .. memang dalam sudut hati yang dalam , aku hanya ingin dia yang mewarnai hari-hari aku . Aku ingin dia menjadi Zauj dan Abi buat zuriat aku .


Izinkan kami bersatu Yaa Rabb . Beri kami cahaya hidayah-Mu . Bantulah dia membimbing aku menuju Jannah-Mu . Berikan kami kesabaran untuk mengharungi semua ujian dari-Mu , Yaa Rabb . Kau lindungilah dia dari segala yang tidak Engaku ingini . Kau jagalah hati dia buat aku . Sungguh aku bukan sesiapa untuk aku menentukan setiap sesuatu . Hanya Engkau yang mampu memenuhi setiap hasrat aku Yaa Rabb .


InsyaAllah , andai suatu hari nanti Allah satukan kita , saya akan jaga awak sebaik mungkin . saya tak akan sia-siakan jodoh pemberian Allah buat saya . Saya akan jadi isteri yang awak cinta hingga ke Syurga . Nor Akmal Alif , kita mampu jadi hamba yang Allah kasihi kalau kita terus berada dalam landasan-Nya . Izinkan saya cintai awak seumur hidup saya .. saya akan terima awak apa adanya . Sehingga hari ini dan hari yang seterusnya , saya jaga hati ni untuk awak atas nama Allah . Bismillahirahmanirahim saya cintakan awak . Rabb , cukup Engkau sebagai saksi . Redhailah kami . Jangan biarkan kami dibelenggu dengan dosa . Beri kami jalan untuk bersatu ..


 Allah anugerahkan saya cinta dan cinta itu adalah awak . InsyaAllah . Rabb , kau sampaikanlah salam sayang , cinta dan rindu aku buat Nor Akmal Alif .. dan Kau jauhilah kami dari perkara yang sia-sia ..  Amin ..








Old things | New things