Royal Black

Welcome to Ryna's blog. Before anything else please follow these rules : No ripping, spamming, and any type of childish acts. Respect is a must.Enjoy your stay and have fun , dude !
Powered by ShoutJax



Skin by Ayien
Cute favicon byBabydoll
Blog owner: Ryna (:

Harapan Seorang Hamba Allah ..
Monday, February 11, 2013 | Monday, February 11, 2013 | 0 comments
Assalamualaikum ..

Today , I wanna talk about HARAPAN . korang ada harapan ? mesti ada knn knn ? tapi korang sedar/pernah pasti dengan harapan korang tu ? harapan sesaja tanpa usaha tak boleh jugak knn . 

Ryna tak harapkan banyak benda cause I know apa yang kita harapkan tu sangat terbatas . Ryna cuma berharap agar Dia dapat bagi kehidupan yang terbaik untuk ryna . Kita bukan sesiapa tanpa Dia . Dia yang cipta kita and hanya Dia yang dapat menentukan life kita . Ryna boleh cakap yang ryna sekarang dah berserah semua pada Dia . Hidup ryna hanya untuk Dia . Dia yang Maha Esa . 

Harapan ? hmm . Entah laa . Berharap untuk perkara yang belum pasti itu sangat sakit . tahu tak apa istilah sakit ? korang jangan jadi macam ryna . try jalani hidup dengan happy . bahagia itu penting kalau kita tahu macam mana nak bahagia . but not me . terus terang cakap , hidup ryna tak happy macam korang . harapan ryna sia-sia . hidup penuh dugaan macam ni memang seksa . tapi itu dah kehendak Dia knn . Setiap apa yang berlaku pasti ada hikmahnya . 

Korang , LISTEN ! Jangan biarkan masalah jadi penghalang untuk kita rasa nikmat bahagia . Don't be like me . Selagi kita hidup , selagi tu laa kita kena tempuh macam-macam benda knn ? jadikan tu dugaan . 

Ya Allah , aku mohon kau berikan aku jalan keluar bagi semua masalah yang sedang aku lalui ini . Aku ingin merasa nikmat bahagiamu . Aku mohon berikan aku kebahagiaan . Berikan aku kemanisan kehidupan ini . Aku mohonn . Aminn ~










Old things | New things