Royal Black

Welcome to Ryna's blog. Before anything else please follow these rules : No ripping, spamming, and any type of childish acts. Respect is a must.Enjoy your stay and have fun , dude !
Powered by ShoutJax



Skin by Ayien
Cute favicon byBabydoll
Blog owner: Ryna (:

hadapi dengan senyumann (:
Friday, August 12, 2011 | Friday, August 12, 2011 | 0 comments
ape beza antara Cinta , Sayang , Kasih ?
Cinta itu pada perasaan .
Sayang itu pada tubuh lahiriah .
Kasih itu pada hati sanubari .

tak perluu mencari TEMAN secantik BALQIS , jika diri tak seindah SULAIMAN .
mgapa mgharap teman setampan YUSUF , jika kasihh tak setulus ZULAIKHA .
ta perluu diri menjadi seteguhh IBRAHIM , jika tak sekuat SARAH .
mgapa didamba kehidupan KHADIJAH , jika diri tak sesempurna RASULULLAH S.A.W ♥

Bukan senang untuk menciptakan pertemuan .
Bukan senang untuk melahirkan rasa sayang .
Bukan senang untuk menghadiahkan cinta .
Namun jika cinta sedang dimiliki , jagalah supaya tidak lagi ada ungkapan perpisahan .
Cinta adalah amanah yang tidak sempat diucap embun kepada pagi yang menjadikan tanah subur ditumbuhi kesucian hati .

Biasanya yang pertama belum tentu yang terbaik ,
yang terbaik biasanya yang terakhir .
Percaya atau tidak itulah kenyataan .
Tidak semestinya zaman bujang diakhiri dengan 1st LOVE .
Jodoh yang akan bersama kita... bukan cinta pertama .

Cinta letaknya di hati walaupun tersembunyi , namun getarnya jelas sekali . Ia mampu mempengaruhi fikiran sekaligus menguasai tindakan kita sehingga kadang kala melakukan hal yang bodoh tanpa kita sedari .
Berjalanlah dengan penuh harapan walau pun hidup tidak selalu bahagia .
Sedekahlah satu senyuman walaupun hati tidak mampu bertahan .
Belajarlah memaafkan walau diri terluka .
Berhentilah memberikan alasan walaupun ingin menyatakan kebenaran .

Cinta adalah apa yang dilihat Setiap senyuman yang terukir .
Cinta adalah apa yang dirasai Setiap sentuhan yang dilakukan .
Cinta adalah apa yang didengari Setiap kata yang dilafazkan .
Cinta adalah apa yang dikongsi Setiap hari dalam kehidupan .

Kalahkan kemarahan dengan kesabaran
Kalahkan kedekut dengan sedekah
Kalahkan kejahatan dengan kebaikan
Kalahkan kesombongan dengan tawadduk
Kalahkan kebencian dengan kasih sayang .

Yang sempit itu sangkar
Yang rendah itu dahan
Yang cantik itu sabar
Yang indah itu iman (:

Dengan senyuman kau luluhkan hati aku
Dengan senyuman aku terlihatkan dunia pada aku
Hanya dengan sebuah senyuman
Kau berikan aku kesedaran
Bergitu indah cerita hidup aku oleh senyuman ^^


Jika 1 hari kau menangis beritahu pada aku , aku janji untuk buat kau tersenyum .
Jika 1 hari kau ada masalah  ,beritahu aku , aku berjanji akan bagi penyelesaian . 
Tapi kau boleh kongsi dengan aku .
Jika 1 hari kau perlukan seseorang untuk mendengar cerita kau , aku janji akan ada untuk kau .
Tapi ...
Jika 1 hari kau perlukan aku , dan pada masa itu aku tiada , mungkin kerna Tuhan lebih memerlukan aku .

ALLAH has no blackberry or an ihone , but he's my favourite contact .
He doesn't have facebook , but he's my best friend .
He doesn't have twitter , but i follow him .
And he doesn't have internet but i am connected to him (:

Dalam hidup ini kita merasa dikecewakan , depressikan dan disakiti .
Sesungguhnya tidak perlu menghabiskan masa memikirkan hal-hal tersebut .
Hidup ini penuh dengan keindahan dan pengharapan .
Mengapa harus menghabiskan waktu memikirkan perkara buruk ,
mengecewakan dan menyakitkan jika kita boleh menemukan banyak hal-hal yang indah ^^



Old things | New things